SEO to długotrwały proces. Ile trwa pozycjonowanie sklepu Magento? 

SEO, czyli Search Engine Optimization, to proces przez wielkie P. Oznacza to, że nie jest to jednorazowe działanie, którego efekty widzimy od momentu wdrożenia zmian. Niestety musimy uzbroić się w cierpliwość, jednak gra jest warta świeczki – organiczne wyniki wyszukiwania są tym, czego potrzebujesz. Ile więc może zająć pozycjonowanie sklepu Magento?

Na czym polega pozycjonowanie witryny e-commerce?

W skład tej strategii wchodzi wiele zaawansowanych technik optymalizacyjnych mających na celu generowanie pozytywnych wrażeń odbiorców przy jednoczesnym uwzględnianiu wytycznych wyszukiwarek. Aby jednak lepiej zrozumieć, dlaczego pozycjonowanie zajmuje tyle czasu, warto przyjrzeć się poszczególnym metodom, z których składa się ta strategia.

 

Dla kogo dedykowana jest platforma Magento? Przede wszystkim dla średnich i dużych firm, którym zależy również na prowadzeniu sprzedaży hurtowej w modelu B2B. Model ten pozwala na rozwój firmy, a wiele innych platform nie udostępnia takiej możliwości. 

Techniki pozycjonerskie, które warto znać

Jednym z wielu czynników wpływających na czas pozycjonowania stron internetowych jest mnogość technik wchodzących w skład tej strategii. Oto metody, których wdrożenie okazać się może dość czasochłonnym przedsięwzięciem:

 

  • optymalizacja treści – stworzenie wartościowych artykułów, które uwzględniają oczekiwania i preferencje grupy docelowych odbiorców zabiera dużo czasu. Dobranie właściwych technik i przeprowadzenie dokładnych badań konsumenckich zająć może nawet kilka tygodni;
  • budowanie linków – pozyskiwanie linków z wartościowych źródeł przysporzyć może wielu problemów. Kontakt z innymi twórcami i rozszerzanie swojego profilu łączy może zająć więcej czasu, niż mogłoby się wydawać;
  • techniczne SEO – jednym z elementów, których optymalizacja trwa najdłużej, jest dbałość o techniczne aspekty witryny, takie jak szybkość ładowania, wersja mobilna, jakość metadanych czy struktura nawigacji;
  • badanie rynku – analiza konkurencji, badanie słów kluczowych, ocena stanu witryny i jakości treści to jedne z najbardziej czasochłonnych części strategii pozycjonowania stron internetowych.

Ile trwa pozycjonowanie?

Jak już wspomniano, pozycjonowanie sklepu Magento to bardzo złożona strategia. Nic więc dziwnego, że wdrożenie jej do swojego planu marketingowego jest niezwykle wymagającym i czasochłonnym zadaniem. Na pierwsze efekty optymalizacji pod kątem wyszukiwarek nierzadko czekać trzeba nawet kilka miesięcy. Niemniej jednak warto zaangażować się w ten proces lub zlecić go zewnętrznej firmie SEO, gdyż okazać się może kluczem do sukcesu każdej marki.

 

Sam sklep to za mało, należy go odpowiednio wypromować. Pozycjonowanie sklepu Magneto zwiększa widoczność w sieci i poprawia autorytet na tle konkurencji. Najlepiej jest zlecić to zadanie profesjonalnej firmie SEO, można  jednak zająć się tym samodzielnie. Będziesz jednak potrzebować nieco wiedzy informatycznej i programistycznej, aby nie narobić sobie biedy!

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.