Google Merchant: Audyt UX – czyli jak udoskonalić sprzedaż produktu? 

Przed rozpoczęciem audytu UX, warto zastanowić się, co zwróci uwagę potencjalnego klienta. Wysoka pozycja w rankingach wyszukiwania wciąż jest pożądaną praktyką, chociaż coraz częściej firmy za pośrednictwem swojego TOP-owego produktu, wpływają na promocję marki. Czym jest audyt UX oraz jakie znaczenie odgrywa google merchant dla współczesnego konsumenta treści? Przekonaj się sam, dzięki lekturze naszego artykułu. 

Czym jest właściwie audyt UX?

Skuteczny audyt UX sprawdza ogólne wrażenia użytkownika. Pomaga wykryć różnego rodzaju błędy na stronie. Chodzi dokładnie o monitorowanie tych działań, które utrudniają firmie osiągnięcie wyznaczonych celów. Pomóż swojej witrynie przyciągać dużą liczbę odbiorców dzięki analizie różnych czynników, które mają wpływ na zachowanie użytkowników. Zapewnij im łatwy dostęp do ważnych informacji, szybkie ładowanie witryny, responsywność, brak skomplikowanych czynności do wykonania oraz angażującą treść.

Jeśli chcesz we właściwy sposób przeprowadzić audyt swojej strony, poproś o pomoc doświadczonego specjalistę w tej branży, ponieważ do przeprowadzenia tych działań potrzebna jest ogromna wiedza, doświadczenie oraz odpowiednie narzędzia. Tylko w ten sposób będziesz mógł wykryć wszystkie błędy w witrynie i sprawdzić, co uniemożliwia podjęcie określonych działań przez odbiorców, a następnie na podstawie przygotowanego raportu wprowadzić odpowiednie zmiany.

Czy przeprowadzenie audytu UX jest ważne?

Dzięki temu działaniu możesz być na bieżąco z zasadami wprowadzonymi przez Google, co przybliża Cię do osiągnięcia celu, jakim jest najlepsza pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania. Audyt pozwala sprawdzić, co blokuje ruch na stronie, dzięki czemu możesz mieć bardziej przejrzysty obraz na to, co powinieneś naprawić. Pamiętaj, że wykryje on wszystko, co wymaga dopracowania. Niestety strony WWW, które nie przeprowadzają audytu UX, muszą liczyć się ze spadkiem konwersji i wyższymi współczynnikami odrzuceń, przez co zaczną spadać w rankingu SERP.

Jakie korzyści płyną z przeprowadzania audytu UX?

  1. Pozwala szczegółowo ocenić aktualny stan strony WWW i wrażenia internautów,
  2. Umożliwia zmniejszenie liczby błędów na stronie,
  3. Ma wpływ na wzrost liczby odbiorców oraz sprzedaży produktów lub usług,
  4. Pomaga generować jeszcze większą konwersję,
  5. Daje możliwość budowania pozytywnego wizerunku marki.

Google Merchant – personalizacja kluczem do sukcesu 

Potencjał google merchant koncentruje się na formie dotarcia do przyszłego klienta za pomocą promocji w sieci. To rozbudowane narzędzie, którego użytkowanie jest możliwe po uprzedniej rejestracji w standardowym koncie Google. Następnie Twoim zadaniem jest podanie informacji o firmie, jak m.in. nazwa, NIP, adres prowadzenia działalności, dane domeny czy informacje o kraju prowadzonej działalności. 

Dzięki google merchant możesz podnieść swoje wyniki sprzedażowe i zwiększyć rozpoznawalność marki w sieci. Reklama produktowa to system, który skrupulatnie analizuje wyszukiwania internautów i wskazuje im, co mogą nabyć w momencie przebywania na jednej z pierwszych wyszukiwanych witryn internetowych. 

Koniec końców to… 

Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na reklamę produktową, przeprowadzenie audytu UX powinno być Twoim “must have”. Nie możesz jednak poprzestać na jednorazowym przeglądzie, ponieważ algorytmy ulegają ciągłym modyfikacjom – a to stwarza ryzyko znalezienia się niżej w rankingach wyszukiwania niż się spodziewaliśmy. 

Opracuj strategię działania, przeprowadź audyt i pokonaj konkurencję w swojej branży!